Uputstvo za upotrebu
Osnove planiranja
- Trake fuga trebaju stvoriti zatvoreni sustav brtvljenja u građevinskom objektu. Međusobna preklapanja preklapanja fuga kao i preklapanja s udubinama i rubovima treba izvoditi po mogućnosti pod pravim kutem.
- Debljina građevinskog materijala treba u području trake fuge odgovarati širini trake fuge. Za širinu termoplastične trake od 320 mm (tip A, AA, D i AD) dovoljna je debljina građevinskog dijela od 300 mm
Iznimke poput KAB (kombinirana traka za radnu fugu) kod radnih fuga su dopuštene. - Izbor traka fuga treba se temeljiti na kriterijima opterećenja (pokretljivost, pritisak vode, podnošenje materijala i sl.)
- Kod promjene smjera okomito prema uzdužnoj osi trake fuge (pod/zid) trake fuga se mogu postaviti u dopuštenom radijusu prema standardu DIN 18197.
- Prekrivenost betonom između trake fuge i armature mora sa svih strana iznositi minimalno 20 mm (Detalj A).
- U vodoravnim i lagano nakošenim dijelovima objekta kao npr. pod i ploča unutrašnje trake fuga treba postaviti pomoću bočnih razmaka postavljenim prema gore u obliku slova “v” pod kutem od 10°, kako bi se omogućilo zabetoniranje krakova traka fuga bez unutrašnjih praznina.
- Vanjske trake fuga ne smiju se zabetonirati s vodoravnim i lagano nakošenim dijelovima s gornje strane.
Kod izgradnje i upotrebe očekivana promjena širine fuge ne smije iznositi više od 10 mm. - Kako bi fuga bila zaštićena od nakupljanja prljavštine treba predvidjeti vanjsku traku fuge postavljenu prema tlu (Tip AD) te traku za zatvaranje fuge postavljenu na suprotnu stranu od tla (Tip FV) (slika 1).


Skladištenje
Dostavljene trake za fuge treba pažljivo istovariti i odmah provjeriti da nisu oštećene i isporučene u naručenim količinama.
Prije ugradnje trake za fuge treba držati na zaštićenom mjestu na paletama ili nekoj drugoj čvrstoj podlozi gdje će biti zaštićene od prljavštine i oštećenja.
Termoplastične trake fuga treba odložiti u skladište, a prije obrade barem jedan dan držati u zagrijanoj prostoriji.
Ugradnja i učvršćivanje
Termoplastične trake fuga smiju se ugrađivati samo ako na njima ne postoje nikakve deformacije i oštećenja koja bi mogla utjecati ne njihovu funkcionalnost.
Trake fuga prilikom zabetoniravanja moraju biti čiste od prljavštine i leda!
Trake fuga treba postavljati tako da nisu iskrivljene niti presavinute. Deformacije traka fuga od termoplastičnih materijala koje nastaju kao posljedica transporta ili skladištenja potrebno je ukloniti postavljanjem na ravnu površinu te pomoću obrade toplinom.
Trake fuga treba postaviti simetrično uz os fuge i tako učvrstiti da prilikom betona_e ne mogu promijeniti položaj.
Unutrašnje trake fuga na rubnom području (pod / zid) mogu se postaviti pomoću bridova ili bez njih. Ako se radi bez bridova, tada gornja oplata treba biti prekinuta. Kod upotrebe KAB sustava (kombinirane trake za radne fuge) nisu potrebni niti bridovi niti prekidanje oplate.
Unutrašnje trake fuga učvršćuju se na oplatu. Učvršćivanje traka fuga (minimalno svakih 25 cm) obavlja se na rubnim kotvama pomoću kopči za trake fuga. Kako bi se izbjeglo zasjenjivanje betonom, unutrašnje trake fuga na podovima i gornjim pločama treba postaviti pomoću bočnih širina u obliku slova “v” pod kutem od 10°.
Vanjske trake fuga namijenjene za zidove učvršćuju se čavlima za oplatu u rubnom području. Kotve se fiksiraju za armaturu u stabilni položaj pomoću kopči za trake fuga. Kod postavljanja u horiznotalni položaj vanjske trake fuga se pričvršćuju na sloj za čistoću. (Slika 1)
Kod promjene smjera fuga kao npr. kod križanja treba koristiti već gotove dijelove i sustave.
Kod postavljanja trake treba pripaziti na stabilan prednji dio. Materijal treba tijesno prianjati uz traku fuge. (Slika 2)
Betoniranje
Trake fuga prije betoniranja treba očistiti od svih nečistoća. Trake fuga treba zabetonirati sa svih strana i bez unutrašnjih šupljina u betonaži. Tek tada je zagarantirana funkcija vodonepropusne dilatacije.
Trake fuga prije procesa betoniranja treba držati na mjestu gdje će biti zaštićene od oštećenja prouzročenih od strane armature ili radovima. (Slika 3)
Traka fuge i pričvršćenja ne smiju doći u doticaj s vibracijskim cilindrom. Kod vanjskih traka fuga potrebno je između ostalog provesti sabijanje pomoću vanjskog vibratora.
Skidanje oplate
Pri vanjskim trakama fuga prilikom skidanja oplate potrebno je pripaziti da se traka fuge ne olabavi. Po potrebi se može produljiti rok skidanja šalunga.
Nakon skidanja oplate potrebno je provjeriti postoje li eventualna oštećenja na vidljivim dijelovima trake fuge. Ustanovljene nedostatke odmah je potrebno ukloniti. (Slika 4)
Rukovođenje traka fuga na gradilištu kao i njihovu obradu i ugradnju potrebno je pažljivo nadgledati i dokumentirati.